Federació d'Educació de CCOO PV | 18 d?abril 2024.

Encetem un curs nou amb importants reptes per a una nova societat

    Les plantilles, la dignificació de la tasca docent i l'actualització dels salaris seran eixos fonamentals de les reivindicacions de la FECCOOPV per al present curs

    31/08/2022.
    Rafa Martínez i Xelo Valls, de la Federació d'Educació de CCOO PV, avui en la roda de premsa d'inici de curs.

    Rafa Martínez i Xelo Valls, de la Federació d'Educació de CCOO PV, avui en la roda de premsa d'inici de curs.

    Després de dos cursos amb un inici marcat per la pandèmia de la COVID 19 i les mesures sanitàries que han repercutit en l'educació, encetem un curs nou amb importants reptes per a una nova societat.

    L'esgotament amb què es va finalitzar el curs passat no ha de repetir-se. Recordem que a finals de juny el nostre sindicat convocàrem una concentració amb el lema "Acabem Fartes", amb la qual exigirem mesures a l'administració educativa per evitar un nou curs en condicions tan difícils com el passat.

    Reclamarem qüestions com ara la baixada de ràtios generalitzada i amb més recursos, uns àmbits d'ESO no obligatoris, actualització dels salaris al nivell de vida, dignificació de les tutories, baixada de burocràcia i dotació de personal administratiu als centres, figures d'educadora social i de contenció, reducció de càrrega lectiva del professorat major de 55 anys o la reducció de jornada per interés particular, entre altres reivindicacions.

    Aquest curs 2022-23 és crucial per al futur de l'educació pública de tots els nivells (tant en educació no universitària com en el nivell del sistema universitari) i, per tant, continuarem aprofundint en la lluita per aquestes millores i moltes altres, però podem destacar tres qüestions que han de ser molt prioritàries: les plantilles, la dignificació de la tasca docent i l'actualització dels salaris. En l'àmbit universitari serà el curs on es pose en marxa la LOSU i la Llei de la Ciència, dues lleis que incidiran en les condicions laborals del professorat, PAS i personal investigador. Instem al compliment al qual s'ha compromés la nova consellera d'Universitats amb relació a l'aplicació del Conveni Laboral que porta anys inaplicat. També volem aportar des de la nostra responsabilitat com a agents socials respecte al sistema de finançament de la Universitat Pública Valenciana.

    Per tant, continuarem exigint la urgent negociació de les plantilles i també que aquesta negociació acabe dotant a l'ensenyament valencià de més plantilles i més estables, per fer front a la precarietat laboral i per garantir una educació de qualitat i més inclusiva. L'educació ha de ser una prioritat absoluta per al Consell i així ha de reflectir-se al seu pressupost. La contractació de més personal té un efecte directe sobre la millora de la qualitat educativa que rep el nostre alumnat i sobre les condicions de treball del personal educatiu.

    Quant a la dignificació de la tasca docent, són necessàries mesures urgents que vetllen pel benestar físic i emocional del personal educatiu. Gran part del professorat es mostra indignat, ignorat, i espera ser escoltat i acompanyat per l'administració. Calen recursos en aquest sentit, però també la dotació de més personal tècnic de Conselleria d'Educació per millorar la seua atenció al professorat i resta de personal educatiu.

    És urgent actualitzar els salaris. Totes sabem com ha pujat el cost de la vida perquè anem a fer la compra, paguem electricitat, combustibles, hipoteques... La inflació continua disparada pels beneficis empresarials i nosaltres no podem continuar cobrant igual davant un augment tan elevat de les despeses bàsiques. En aquest sentit, exigim mesures de correcció als diferents governs dins de l'àmbit de les seues competències i el nostre sindicat farem les mobilitzacions necessàries dins de les campanyes estatals però també cap al Consell valencià. Una d'aquestes mesures, immediata, ha de ser la pujada salarial del personal educatiu per tal d'equilibrar les pujades de l'IPC i que aquest no continue empobrint-se constantment.

    Les infraestructures educatives han de ser referents en eficiència energètica, confortabilitat tèrmica i recuperació de materials. Per això, seguint la nostra línia encetada fa 3 cursos, continuarem proposant i vetllant en aquestes qüestions. Iniciatives com les de la Conselleria o el Ministeri en matèria d'infraestructures són positives, però des de la FECCOOPV entenem que, a més del caire educatiu que té i que ja hem referenciat, les infraestructures tenen un impacte directe en les condicions laborals. Per això reclamem que siguen matèria de negociació col·lectiva i que passen per la mesa sectorial.

    La situació viscuda els darrers mesos ha de replantejar l'entorn en el qual vivim, tenint present que els efectes del canvi climàtic ja els estem notant. Aquest estiu ha estat especialment càlid i amb incendis que fan albirar condicions que fins ara no s'havien donat de forma habitual i a les que sembla que ens haurem d'anar acostumant. Des de la FECCOOPV pensem que l'educació és un eix clau per poder abordar les noves realitats que esdevenen. Model de sistema educatiu, plantilles i treball estable, planeta i vida són paraules clau per a poder cuinar la gestió de futur.

    Posant al centre les persones, altre tret fonamental per a nosaltres és la corresponsabilitat familiar i l'erradicació de la bretxa salarial. Ara fa quatre anys encetàvem el I Pla d'Igualtat de la Conselleria d'Educació, que venç ara. Reclamem la revisió de les mesures establertes i l'inici de la negociació del II Pla. Estarem vigilants de la fase de diagnosi, moment en el qual s'evidencia on estan les diferències entre professorat home i dona. Volem recordar que la nostra insistència en la negociació del I Pla va posar en relleu que la bretxa salarial era de 4,9%.

    En moments on els discursos amb tints feixistes han aflorat en diferents llocs, des de FECCOOPV continuarem apostant per la diversitat i la igualtat, reclamant drets per a totes les persones. Considerem importantíssimes les accions educatives en matèria de drets LGTBI, en el respecte a totes les persones.

    En últim lloc, també calen accions per a continuar impulsant el valencià al sistema educatiu com llengua per a la cohesió social i la vertebració del territori.

    TE Gener 2018: Rejovenir i feminitzar el sindicat
    TE Desembre 2017:Acord per a la millora de l
    TE Juny2017 NÚM 359: Drets educatius i laborals. Seguim avançant
    TE Novembre 2016 NÚM 358: Mobilització per derogar la LOMCE, participació per enfortir el sindicat

    TE ENSENYAMENT 2018 VALENCIÀ

    Última entrada: 20 febrero 2018 [Veure últim número] [Veure col?lecció completa]