Federació d'Educació de CCOO PV | 20 d?abril 2024.

La FE CCOO PV se solidaritza amb les mobilitzacions estatals en el sector de la discapacitat

Davant la negativa de les patronals a complir amb els acords aconseguits en negociacions prèvies per a millorar les condicions laborals de les treballadores i els treballadors del sector de l'atenció a les persones amb discapacitat acollides al conveni estatal, a la FECCOO no li ha quedat una altra possibilitat que cridar a la mobilització.

14/09/2022.
    Desbloqueig Negociació

Des de la Federació d’Educació CCOO PV considerem més que justes i necessàries aquestes mobilitzacions, si bé aquest conveni no afecta a les persones treballadores d'aquest sector al País Valencià ja que tenim un conveni autonòmic, això no lleva que manifestem el nostre suport i solidaritat amb les mobilitzacions estatals.

És evident que aquest sector ha estat en la primera línia d'atenció durant la pandèmia, igual que ho va estar abans i continua estant. No obstant això, és el gran oblidat. Les persones amb discapacitat continuen sent bandejades, i les treballadores i treballadors que els atenen, amb elles. Aquest sector no mereix condicions laborals de segona ni patronals estatals que manquen de la visió de conjunt per a abonar salaris justos que estabilitzen plantilles i que manquen de la generositat necessària per a recordar que són un servei públic.

Així mateix, no podem oblidar la responsabilitat de les administracions en la regularització del sector i, ja que estan invertint diners públics en els centres, programes i serveis d'atenció, han de ser responsables d’observar que aquestos fons arriben als usuaris i al personal d'aquests.

Per la nostra part, durant questa setmana farem diferents assemblees al País Valencià perquè, si bé la situació és diferent, l'administració i en concret la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, segueix sense complir amb els compromisos d'homologació i condemna al sector a congelacions salarials.