Federació d'Educació de CCOO PV | 19 d?abril 2024.

Els homes, agents actius per la igualtat

Presentació del projecte educatiu que qüestiona la masculinitat hegemònica i aporta idees per a la construcció de masculinitats igualitàries. Un recurs audiovisual que es posarà a la disposició de les persones educadores perquè puguen utilitzar-lo a les aules, xarrades o debats. Els 8 curtmetratges es publicaran al canal de Youtube de CCOO PV.

30/11/2022.
    Intervenció de la seceratària de Dones i Igualtat de CCOO PV, Cloti Iborra

La presentació del projecte realitzada aquest dimarts 29 de novembre a la sala d'actes de la seu del sindicat tingué les intervencions de Cloti Iborra, secretària de Dones i Igualtat de CCOO PV; Xelo Valls, secretària general de la Federació d'Educació de CCOO PV; Paqui Méndez i Agustín Zaragozá de l'Associació per la Coeducació, i Vicent Gregori, autor del projecte.

Els organismes internacionals porten anys animant la implicació dels homes en la lluita per la igualtat. L'experiència pràctica ho confirma: la igualtat no és també, és, sobretot, cosa d'homes. Algunes comunitats autònomes han anant obrint camí. I no obstant això, al País Valencià s'ha avançat molt poc.

Quin home vols ser? és un projecte educatiu que intenta superar aquesta mancança. Compta amb 8 curtmetratges documentals de 6 o 7 minuts que analitzen les claus de la masculinitat hegemònica i aporten idees per a la construcció de masculinitats igualitàries. Tracten sobre gènere, violència, emocions, salut, corresponsabilitat, amor, sexe i masculinitats.

Utilitzen un llenguatge senzill, directe, amb el suport d’escenes de pel·lícules, sèries i videojocs, de fàcil comprensió per a adolescents i persones adultes. Els curtmetratges es completen amb guies didàctiques que amplien la teoria i proposen exercicis pràctics.

Aquest recurs audiovisual es posa a la disposició de les persones educadores perquè puguen utilitzar-lo a les aules, xarrades o debats, amb l'objectiu últim de convertir els xiquets, adolescents i adults en agents actius per la igualtat.