Federació d'Educació de CCOO PV | 29 de març 2024.

La FECCOOPV demana més flexibilitat i recursos per a la implantació de la LOMLOE al País Valencià

• El sindicat insta a Conselleria d’Educació a convocar una mesa de negociació en la qual puguem reconsiderar aspectes de la implantació de la LOMLOE al País Valencià.
  • La FECCOOPV reclama a Conselleria d’Educació més flexibilitat en la seua implantació, atenent al difícil context que pateixen professorat i centres educatius, amb excessiva burocràcia i dificultats en l’atenció a l’alumnat.

14/12/2022.
Implantació LOMLOE

Els importants canvis al currículum, les avaluacions, etc. no poden assentar-se en la precipitació i la sobrecàrrega burocràtica. El professorat ve advertint de les grans dificultats que troba per adaptar els canvis normatius al temps que atendre les necessitats educatives de l’alumnat. No pot desviar-se la tasca docent i d’atenció a les necessitats de l’alumnat cap a la implementació dels canvis davant dels ordinadors amb tasques burocràtiques i l’elaboració dels documents.

Els canvis que comporta la nova llei educativa han d’abordar-se amb més flexibilitat i recursos que pal·lien, entre d’altres, l’excessiva càrrega burocràtica que pateix el professorat. Cap millora de la nova llei educativa serà tal si no s’atenen aquestes necessitats que es donen actualment als centres educatius.

La FECCOOPV venim manifestant des del curs passat que aquesta llei educativa no és la nostra llei, ja que trobem a faltar qüestions tan importants com ara el finançament, i els currículums, entre d’altres. Sí reconeixem la millora davant la nefasta LOMCE i la necessitat del canvi, però ja el curs passat el sindicat ens manifestarem en Madrid per denunciar la manca de diàleg del Ministeri amb les organitzacions sindicals representants del professorat.

Ara ens trobem amb una implantació precipitada que no té en compte moltes de les circumstàncies que es troben al dia a dia dels centres educatius i les conseqüències les pateix el professorat i l’alumnat.

El sindicat instem a Conselleria d’Educació a convocar una mesa de negociació el més aviat possible en la qual puguem reconsiderar la implantació de la LOMLOE al País Valencià. En cas contrari, la FECCOOPV farà una crida a tot el professorat per a participar d’accions reivindicatives.

Documentació associada