Federació d'Educació de CCOO PV | 18 d?abril 2024.

FECCOOPV guanya una sentència pionera que reconeix el dret d'una família monomarental a gaudir de 32 setmanes de permís per naixement o adopció

• Amb aquesta sentència una sola persona acumula les seues 16 setmanes més les 16 de l’altra progenitora no existent.
  • Es tracta de la primera sentència guanyada en favor d’una docent front a la Resolució de Conselleria d’Educació que li negava el dret a acumular ella les 16 setmanes de l'altra persona progenitora no existent, constituint una família monomarental.
  • La sentència és ferma i amb efectes administratius i econòmics.

27/01/2023.
Sentencia

La Federació d’Educació de CCOO del País Valencià ha guanyat una sentència en favor d’una companya mestra funcionària de carrera segons la qual se li reconeix el seu dret al permís per motius de conciliació de la vida familiar per al progenitor o progenitora diferent a la mare per un període de 16 setmanes.

Conselleria d’Educació, acatant la sentència del Jutjat Contenciós Administratiu número 4 d’Alacant, ha concedit el permís de 16 setmanes a la companya recorrent amb efectes administratius i econòmics, i ha assumit les despeses processuals causades per la mateixa Administració.

Aquesta és una sentència pionera que assenta un precedent en favor dels drets laborals de les persones progenitores de famílies monomarentals i monoparentals, fonamentat en el dret de les criatures nounades que en el si d'aquestes famílies no gaudirien del mateix temps amb la seua única persona progenitora que les famílies formades per una parella progenitora.

La FECCOOPV seguirem, com sempre, lluitant en favor del dret a la conciliació i la igualtat de totes les persones.