Federació d'Educació de CCOO PV | 27 d?abril 2024.

ÉS L'HORA D'UNA LLEI DEL PROFESSORAT. ÉS L'HORA DE L'ESTATUT DOCENT

Grup A1 i augment de nivell per a tots els cossos docents. Recollida de signatures

CCOO està exigint la negociació d'una llei del professorat, un vertader estatut docent que millore i homologue les nostres condicions. Hi ha moltes qüestions per les quals portem molt de temps reivindicant, actuant i mobilitzant-nos.

06/02/2024.

URL | Código para insertar

El sindicat va resumir en un decàleg els principals punts que ha de recollir, almenys, un estatut que puga realment definir com a tal, que done resposta a les principals necessitats del professorat i que aquest puga realitzar la seua tasca fonamental en les millors condicions. Aquests deu punts són els següents:

Disminució de la càrrega lectiva, reducció de l'horari de permanència i millora de les ràtios.Grup A1 i pujada de nivell per a tots els cossos docents.Jubilació anticipada, voluntària i incentivada per a totes i tots.Regulació específica docent de la salut laboral, incloent-hi els riscos psicosocials.Millora real de la formació inicial.Formació permanent amb recursos i dins de l'horari laboral.Una vertadera carrera professional, atractiva, articulada i ben incentivada.Revisió de l'ingrés i accés prevalent aspectes pedagògics amb una fase de pràctiques amb recursos, realment formativa i ben planificada.Concreció de les funcions del professorat per a evitar l'acumulació de tasques i l'excés de burocràcia.Millora i homologació a l'alça de les condicions retributives i laborals del professorat, incloent-hi també llicències i permisos i acció social.

En el marc d'aquestes reivindicacions i actuacions sobre tots aquests punts, CCOO posa en marxa una recollida de signatures específica pel reconeixement de la tasca docent de tot el professorat de tots els cossos, amb una pujada de nivell de complement de destinació per a totes i tots i amb la màxima consideració en la funció pública, estant tots els cossos en el subgrup A1.

Les responsabilitats de les i els docents en tots els ensenyaments són vitals i afrontem reptes de primer nivell, en una tasca social i professional d'importància màxima. Per això, tots els cossos han de tindre la màxima consideració en la funció pública, ser subgrup A1, i s'ha de pujar el nivell de complement de destinació de tots aquests.

Tots junts i totes juntes aconseguirem la millora de les nostres condicions laborals i retributives que redundaran en una major qualitat del sistema educatiu públic.

Si et vas perdre l'ASSEMBLEA INFORMATIVA GRUP A1 I PUJADA DE NIVELL A TOTS ELS COSSOS DOCENTS pots accedir punxant aquest enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=2YMoJ_Do7ys