Federació d'Educació de CCOO PV | 27 d?abril 2024.

Manifestació contra el desmantellament, abandó i maltractament del sistema públic de serveis socials

CCOO PV i UGT PV han convocat una manifestació a València per exigir al Consell el compliment de l'acord signat l’any 2022, que millorava el sistema públic de serveis socials. Denuncien que està en risc la qualitat assistencial i el benestar de desenes de milers de persones usuàries i de més de 13.000 persones treballadores.

14/02/2024.
    Manifestació dimarts 20F

UGT PV i CCOO PV mobilitzen als sectors d'atenció en serveis socials per denunciar que l'actual Govern valencià, presidit per Carlos Mazón, incompleix els acords aconseguits en el marc del diàleg social en l'anterior legislatura. Aquests pactes incloïen, entre altres qüestions, la dignificació i l'homologació salarial i de jornada del personal dels centres d'acció concertada i dels centres de titularitat pública i gestió privada, amb el personal públic. Aquests incompliments, en opinió dels sindicats, posen en perill la continuïtat del sector.

La falta de diàleg, la paraula incomplida i els insuficients gestos de la consellera Susana Camarero, vicepresidenta segona i titular de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, espenten els agents socials a la protesta al carrer. Denuncien que la consellera ha desviat els fons pressupostaris ja consignats l'any 2023, i no ha fet provisió de recursos suficients per a complir l'acord en els pressupostos de 2024.

En els centres de titularitat pública i gestió privada, la Conselleria té retingudes les licitacions, la qual cosa implica que no hi ha homologació ni increments salarials. De fet, en no traure les licitacions es deixen sense efecte també les millores en la qualitat del servei que preveuen aquests acords, com l'augment de ràtios de personal o les obligacions a complir per les empreses. Per això, exigeixen ja les licitacions i que no s'apliquen pròrrogues forçoses, perquè això significaria incrementar el deute amb les entitats que gestionen aquests centres, ja que estarien en expedient de rescabalament, és a dir, sense contracte.

Totes dues organitzacions sindicals recorden que l'acord aconseguit el 17 de novembre de 2022 va ser històric per al Sistema Públic Valencià de Serveis Socials. Un pacte que permetia millorar el finançament de les entitats i fer efectiva l'homologació salarial i de jornada de les persones treballadores. En suma, per a sostindre adequadament la quarta pota de l'estat del benestar.

CCOO PV i UGT PV exigeixen al Govern de Mazón que rectifique i prioritze les polítiques a favor de les persones més vulnerables de la societat, complint els acords. Entenen que el nou Consell encara és a temps de reprendre l'acord de fa un any, i garantir la sostenibilitat del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials, perquè està en risc la qualitat assistencial i el benestar de desenes de milers de persones usuàries i de més de 13.000 persones treballadores.

A més, reclamen al Govern iniciar les negociacions en la taula del diàleg social, que ha sigut reunida només una sola vegada, per abordar i posar solució als problemes actualment existents en el sistema, entre aquests, el dèficit de personal o el d'infraestructures.

Lliurament de signatures i manifestació

La manifestació del pròxim 20 de febrer a València començarà a les 11.00 hores, des del Parterre, recorrerà el carrer de la Pau i finalitzarà en el Palau de la Generalitat.

El pròxim 1 de març, es farà lliurament al Síndic de Greuges de les milers de signatures que s'estan recollint per part de les dues centrals sindicals, per sol·licitar la seua empara i que inste al Govern a complir els acords.