Federació d'Educació de CCOO PV | 27 d?abril 2024.

Prou de violència feixista i d’indefensió del professorat!

• FECCOOPV condemna rotundament les agressions feixistes en les festes de la Magdalena
  • A les aules, el clima de crispació i les agressions al professorat no deixen d’augmentar i és urgent que l’Administració prenga mesures immediates de protecció al professorat
  • La dignificació de la tasca docent i el seu reconeixement social també han de ser objectius prioritaris i urgents de les administracions

07/03/2024.
Pedagogia antifeixista

La FECCOOPV mostrem màxima preocupació per l’augment de la crispació i violència que es genera en la societat, així com el seu trasllat a les aules. El sindicat treballem des de la perspectiva sindical, educativa i social, però és urgent que les administracions prenguen definitivament accions que donen resposta als missatges d’odi de l’extrema dreta, que cada vegada es naturalitzen més i també a les necessitats de protecció i garanties del professorat.

Episodis com el succeït el passat dissabte, en les festes de la Magdalena de Castelló, requereixen d’una resposta contundent per part de les autoritats davant de la violència feixista, amb detencions i investigacions que ajuden a atallar de soca-rel la consecució d’aquestes agressions. En canvi, a hores d’ara encara no hi ha hagut cap detenció dels criminals que van apallissar a famílies que relaxadament gaudien d’un entorn festiu. L’actuació i la falta de responsabilitat del regidor de seguretat de VOX, Antonio Ortolá, està sent absolutament impresentable i irresponsable. Els governs de dreta i d'ultradreta han d’ocupar-se d’aquest greu problema i no poden continuar de perfil ni alimentant el discurs de l’odi, ni deixant aquestes agressions impunes. Tampoc ajuda en absolut que hagen eliminat els premis davant els delictes d’odi “Guillem Agulló”. Aquesta és una senda molt perillosa i cal corregir-la ja.

La FECCOOPV fem una crida a la participació de la concentració de repulsa d’aquesta agressió feixista que tindrà lloc el proper dissabte, a les 17 h, en la plaça de l’Ereta de Castelló.

D’altra banda, al sindicat ens arriben cada vegada amb més freqüència incidents de tot tipus d’agressions al professorat per part d’algunes famílies i fins i tot per part d’alumnat. Ahir dimarts una companya de l’IES Ramón Muntaner de Xirivella fou apallissada dins de l’aula per un alumne del centre quan estava donant classe a un segon curs de l’ESO. La professora, després d’haver patit una forta agressió física amb punyades i patades, en aquests moments es troba en xoc i autèntica por pensant en la seua tornada al seu centre de treball. A més, la indignació és molt gran quan constata que l’alumne agressor ja torna a rondar amb normalitat pels voltants del centre, a escasses hores d’haver estat detingut.

Lamentablement, aquest episodi de violència física és un més d’altres com el patit pel company Miquel Álvarez, professor de l’institut de Bétera, apallissat també per l’alumnat l'any 2022 i que la justícia i l’Administració, a hores d’ara, han deixat abandonat. Agressió aquesta, a més, amb motius homòfobs.

Són freqüents les atencions que fem des del sindicat a companyes i companys que ens transmeten situacions d’assetjament i de violència física i verbal per part d’algunes famílies que, emparades amb el discurs de l’odi i feixista, menyspreen la tasca docent, intimiden el professorat i desoeixen qualsevol tipus d’autoritat.

El passat 7 de febrer, la FECCOOPV presentarem els resultats del baròmetre internacional de la salut i el benestar del personal de l’educació, del qual es desprén que les situacions laborals i malalties com depressió, ansietat, estrés, burn-out o violència en el treball formen part del dia a dia del personal educatiu. També l’alarmant increment de les agressions que pateix el professorat i el personal educatiu. A més, hem d’afegir la situació de la salut mental del jovent, en el qual la segona causa de mort és el suïcidi.

La situació de crispació social i de vulnerabilitat del professorat és molt alarmant. Des del sindicat no coneixem un context tan delicat des dels temps predemocràtics i com a societat, però particularment des de les administracions i les polítiques públiques, que en aquests moments al País Valencià estan a mans de la dreta i l’extrema dreta, és urgent que treballem de la mà per girar la tendència violenta i feixista per garantir un futur de pau i justícia social per al nostre alumnat. Però més urgent és, si és possible, que s’implementen mesures immediates de protecció per al professorat i de dignificació de la seua tasca.

Finalment, la FECCOOPV insta a la Conselleria d’Educació perquè convoque una reunió urgent amb tots els sindicats de la mesa sectorial per abordar mesures de prevenció i de protecció per al professorat i impulsarà accions de protesta que involucren tota la comunitat educativa per dir PROU A LA VIOLÈNCIA FEIXISTA I LA INDEFENSIÓ DEL PROFESSORAT.