Federació d'Educació de CCOO PV | 3 de juliol 2024.

Conselleria dicta uns serveis mínims abusius per a la vaga del 23M

Pràcticament només podran fer vaga un terç del personal d’atenció educativa (educadores, fisioterapeutes, etc.). Quant al professorat, en infantil i primària el personal de serveis mínims serà el doble que en anteriors vagues

20/05/2024.
    Conselleria dicta uns Serveis Minims abusius per a la vaga del 23M

La Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació ha fet arribar al comitè de vaga els serveis mínims previstos per a la vaga del 23 de maig.

La Plataforma per l’Ensenyament Públic considera abusius aquesta proposta perquè dobla el nombre de professorat en serveis mínims en infantil i primària, respecte a altres convocatòries de vaga recents. Igualment, es dobla el nombre de personal d’atenció educativa, en concret, les educadores i educadors, que hauran de fer serveis mínims en els centres d’infantil (0-3 anys) i en els centres d’educació especial. Pràcticament, només un terç de la plantilla d’educadors i educadores podran fer la vaga el 23M.

La Plataforma considera abusiva aquesta proposta i està estudiant presentar un recurs per vulnerar el dret de vaga de les treballadores i treballadors de l’ensenyament públic.

En resum, els serveis mínims són els següents:

1. En tots els centres públics de titularitat de la Generalitat Valenciana, la presència duna persona responsable membre de l’equip directiu, amb exclusió d’activitats lectives.

2. Als centres públics d'Educació Infantil i Primària, de titularitat de la Generalitat Valenciana, a més un professor o professora per etapa educativa, amb un mínim d'una persona per cada quatre unitats.

3. Als centres d'educació infantil públics de titularitat de la Generalitat Valenciana, dos educadors o educadores d'educació infantil quan el centre tinga cinc o menys unitats, i tres en el cas de més de cinc unitats.

4. Als centres específics d'Educació Especial, dos educadors o educadores d'educació especial per cada cinc unitats.

5. Als centres en què s'imparteixen Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, Formació Professional, ensenyaments d'idiomes i ensenyaments artístics, de titularitat de la Generalitat Valenciana, a més un professor o professora per etapa educativa, amb un mínim d'una persona per cada deu unitats.

6. Als centres d'ensenyament amb internat, a més dels serveis establerts d'acord amb la tipologia del centre, s'han de prestar els serveis propis dels dies festius.