Federació d'Educació de CCOO PV | 3 de juliol 2024.

FAMPA, STEPV I FECCOO-PV exigeixen més democràcia al CEM de València

Per segona sessió consecutiva, en la sessió celebrada dilluns 20 de maig, la presidenta insisteix novament a no voler votar les posicions del CEM, evitar un posicionament col•legiat i tanca les reunions en menys de mitja hora. Sense possibilitar el diàleg ni la participació que ha de caracteritzar un òrgan de debat educatiu com és un Consell Escolar d'un municipi tan important com la ciutat de València.

21/05/2024.
    La Presidenta es nega a efectuar una votació en relació al districte únic

El Consell Escolar de València és el màxim òrgan consultiu i de participació social de l'educació de la ciutat de València. En ell estan representats l'ajuntament, les famílies i el professorat tant de l'escola pública com de l'escola concertada. S'ha caracteritzat per ser un mitjà de reflexió i diàleg. De vegades amb discrepàncies com és normal en democràcia. Malauradament, les dues darreres sessions han estat gestionades per la presidència d'una manera molt poc respectuosa amb el caràcter participatiu d'aquest òrgan. La sessió d'ahir es va tancar en uns 20 minuts sense possibilitat de debatre les al·legacions presentades pels claustres i consells escolars d'una vintena d'escoles públiques preocupades per la proposta de supressió d'unitats.El CEM de València, com a òrgan de consulta, ha d'intervindre preceptivament en els aspectes i els assumptes que afecten a l'educació de la ciutat, com ara la proposta d'arranjament escolar. Que en aquesta ocasió afectava a desenes de col·legis públics amb propostes de supressió d'unitats. És un tema de màxima preocupació per a la comunitat educativa i sempre s'ha donat suport explícit i unànime a aquestes escoles en situacions semblants per part del conjunt del CEM.

Durant la sessió, la presidenta ha donat la paraula a les persones presents. En les seues intervencions, FAMPA València, STEPV i FECCOO-PV han demanat el suport a les al·legacions a l'arranjament escolar presentades per les escoles afectades per la proposta de supressió d'unitats. Així mateix, han demanat que es faça una votació al respecte, ja que és l'única manera de saber l'opinió del Consell Escolar Municipal de València. Finalment, sense votació, amb un brevíssim diàleg i de mala gana per part de la presidenta i donada la manifestació unànim de les conselleres i consellers que han pres la paraula, s'ha aconseguit que s'acceptara que el CEM done suport als centres educatius en les seues demandes i així ho trasllade a la Direcció Territorial.

Des de FAMPA, STEPV i CCOO entenem que la regidoria d'educació s'està equivocant en la gestió antidemocràtica del Consell Escolar. I en no permetre votacions o diàlegs sobre les supressions escolars, només tira més llenya al foc del conflicte educatiu actual a les portes d'una vaga educativa el pròxim 23 de maig.Durant la celebració del mateix CEM ha arribat la notícia que la Direcció Territorial ha declarat la ciutat de València com a zona única, desoint les posicions majoritàries manifestades al passat CEM del 6 de maig. En aquell cas, la presidenta també es va negar a permetre la votació sobre aquesta qüestió, impedint així que isquera un posicionament clar del CEM.La posició del CEM en aquesta qüestió és consultiva i no vinculant, però, històricament no es recorda altres ocasions en què la decisió del CEM no haja estat respectada. Aquest fet és d'extrema gravetat i menysprea el funcionament democràtic dels òrgans de representació de la comunicat educativa, alhora que pretén buidar-lo de valor i sentit.