Federació d'Educació de CCOO PV | 3 de juliol 2024.

FE CCOO PV lamenta que molts centres educatius del País Valencià hagen escollit el punt de la segregació

El sindicat estudia emprendre accions legals contra la decisió d’atorgar el punt de desempat en l’admissió als centres educatius públics d’alguns centres, amb criteris discriminatoris i segregadors.

07/06/2024.
    Aula escola

Entre els criteris més intolerables estan que ambdós pares, mares o tutors legals de l’alumnat tinguen un treball remunerat d’almenys 3 mesos i de mínim 20 hores setmanals, el criteri que els progenitors siguen convivents o que l’alumne o alumna no siga de família monoparental o nombrosa.

És significatiu que mentre el discurs del conseller Rovira i el seu govern va en la línia de la suposada llibertat de les famílies a escollir centre, alhora s’estiga oferint la possibilitat als centres d’escollir el seu alumnat, amb criteris gens objectius ni facilitadors de la integració i la inclusió i en contra del dret a l’educació, que és un dret bàsic i fonamental, recollit en totes les normes internacionals, nacionals i autonòmiques.

La LOMLOE recull que a l’hora d’establir els criteris d’admissió de l’alumnat no pot haver-hi cap discriminació per raó de naixement, origen racial o ètnic, sexe, religió, opinió discapacitat, edat, malaltia, orientació sexual, identitat de gènere o qualsevol altra condició o circumstància personal o social i que les administracions educatives han d’adoptar les mesures necessàries per a actuar de manera preventiva amb l’alumnat en situació de vulnerabilitat socioeducativa.

Els criteris com ser familiar d’antic alumnat del centre, faciliten que siguen sempre les mateixes famílies les que poden accedir als centres concertats, cosa intolerable quan tractem de diners públics que paguem totes i tots amb els nostres impostos.

Des del sindicat exigim al conseller que retire aquesta mesura segregadora i intolerable que atempta contra el dret a l’educació en condicions d’igualtat de tot l’alumnat.