Federació d'Educació de CCOO PV | 3 de juliol 2024.

Conselleria d’Educació aplicarà profundes retallades en les plantilles docents per al curs 2024-25

• La FECCOOPV considerem que per a poder negociar un nou acord de plantilles hem d’acabar d’executar l’actual acord durant el curs que ve i obrir la negociació de nous acords en la Comissió de Seguiment dels Acords.
  • Qualsevol revisió dels Acords de Plantilles signats en 2023 ha de plantejar-se per a millorar les plantilles dels centres, no per a tornar a les anteriors plantilles de les retallades de 2013.

13/06/2024.
Retallades de plantilles

En la mesa sectorial d’avui dijous, 13 de juny, està prevista la negociació de les noves plantilles per als centres de segon cicle d’infantil, d’educació especial, de primària, de formació per adults, secundària i dels centres integrats d’FP.

La FECCOOPV traslladarem a l’administració el seu rebuig més contundent assenyalant les profundes retallades que signifiquen els esborranys que aquesta ens ha lliurat als sindicats, després de denunciar els acords signats per tots els sindicats de la mesa sectorial amb l’anterior Consell i segons els quals entre els cursos 2023-24 i 2024-25 s’incorporaven 5200 docents més a les plantilles dels centres educatius públics.

Lamentablement, aquests acords de millora de les plantilles són ja història i la dura realitat és que estem davant un govern de PP i VOX que aquest curs torna a les fortes retallades a l’educació pública.

D’altra banda, ara ja sabem que la decisió de no realitzar el concurs de trasllats autonòmic per al professorat de secundària i altres cossos respon, simplement, a la previsió que des de fa temps tenien de retallar aquestes plantilles de secundària. Ens han mentit cada volta que ens deien que “estaven treballant perquè el concurs de trasllats d’enguany isquera després de la repetició del concurs 2022-23”.

També sabem que esperaren durant setmanes a l’endemà de la vaga educativa per anunciar la denúncia dels acords de plantilles i la convocatòria de la mesa sectorial en la qual informarien de la no realització del concurs de trasllats autonòmic de secundària i altres cossos, mantenint en vil a tot el professorat afectat durant mesos per a finalment deixar-lo en l’estacada.

La FECCOOPV considerem que per a poder negociar un nou acord de plantilles hem d’acabar d’executar l’actual acord durant el curs que ve i obrir la negociació de nous acords en la Comissió de Seguiment dels Acords de Plantilles. En tot cas, qualsevol revisió dels Acords de Plantilles signats en 2023, ha de plantejar-se per a millorar les plantilles dels centres, no per a tornar a les anteriors plantilles de les retallades de 2013.

Finalment, el sindicat anem a presentar un recurs jurídic per a denunciar l’incompliment dels acords signats en 2023 sobre plantilles docents, entre l’administració i el cinc sindicats representats en la mesa sectorial.