Federació d'Educació de CCOO PV | 3 de juliol 2024.

FECCOOPV exigim el pagament puntual al professorat membre dels tribunals d’oposicions

• És inadmissible aquesta dinàmica normalitzada per l’administració de realitzar els pagaments per aquest servei públic anys després de la seua realització.
  • En la mesa sectorial de demà, divendres, entre d’altres coses la FECCOOPV tornarà a exigir a l’administració el pagament immediat pendent dels tribunals d’anys anteriors i el pagament puntual dels tribunals que actualment atenen les oposicions de mestres.

27/06/2024.

El professorat que pertany a un tribunal d’oposicions ha de compaginar aquesta tasca amb la pròpia desenvolupada com a docent del seu centre, atenent el tram final del curs amb avaluacions finals de l’alumnat. Com a resultat, les jornades laborals s’amplien a 12 hores diàries o més amb unes condicions de treball extremes, sovint amb temperatures molt elevades sense poder triar els espais mes adients per aquesta tasca, sense totes les condicions materials, de temps i tota la col·laboració necessària de les comissions o l’administració.

És inadmissible aquesta dinàmica normalitzada per l’administració de realitzar els pagaments per aquest servei públic anys després de la seua realització. A aquests companys i companyes se’ls assigna una tasca a la qual no opta voluntàriament i la realitzen puntualment i amb diligència, per tant amb diligència i puntualment ha de ser pagada. Per a CCOO és imprescindible avançar en qüestions com ara les dietes i el pagament en temps als tribunals evitant penalitzacions d’Hisenda fent declaracions de renda complementàries.

Els tribunals d’oposicions fan un treball necessari, complex i molt important. La FE CCOO PV considerem que comptar amb professorat actiu és el més adient per a valorar a qui aspira a ser mestre i l’esforç de les persones que són tribunal és el que permet avaluar al personal opositor amb totes les garanties.

Sovint, les companyes membres de tribunals continuen desenvolupant el seu treball en condicions impròpies que els obliga a renunciar al seu temps vital i de conciliació durant el temps que es desenvolupa el procés d’oposicions i tot atenent algunes improvisacions de última hora. És necessari garantir unes jornades laborals ajustades al conveni laboral del professorat. Recordem novament que unes condicions de treball dignes permetran als tribunals donar major garanties a les persones opositores.

En aquest sentit recordem que, per poder millorar les condicions de la tasca a realitzar pels tribunals, així com per oferir majors garanties a les persones opositores, la FECCOOPV demanem la contractació de personal interí que puga substituir al professorat que actua com a tribunal, de manera que aquest puga dedicar la seua jornada laboral a la correcció de les proves, al temps que podria coordinar-se amb la interina o interí que li substitueix al centre per atendre les avaluacions finals de l’alumnat.