Federació d'Educació de CCOO PV | 16 de juliol 2024.

Aprovem una resolució de suport al dia de l'Orgull LGTBIQA+ en el Consell Federal d'Educació CCOO PV

Enguany es tracta de valorar l’EDUCACIÓ com a estratègia per a combatre l'ODI LGTBIQA+fòbic

28/06/2024.
    #STOPLGTBIfòbia

Vivenciem la proliferació dels discursos d'odi causants de l'augment dels delictes d'odi, el continu retrocés en drets, en el reconeixement de la vida digna i la més íntima identitat de les persones LGTBIQA+ a escala mundial i, en l'Estat espanyol i especialment al nostre país, degut fonamentalment a l'avanç d'ideologies d'ultradreta i ultraconservadores. És una realitat que, de manera cruel, s'expandeix i es fa patent cada dia.

Aquests dies del mes de juny assistim quasi cada dia a accions directes de les institucions i el poder polític reaccionari de dretes i d’extrema dreta que usurpen, menyspreen, humilien la reivindicació legítima del col·lectiu LGTBIQA+, usant els poders públics per a tal fi. Ahir, a València, ens van negar la bandera lgtbiqa+ al balcó de la casa consistorial, un altre temps denominada casa del poble.

Malgrat els últims avanços legislatius en l'Estat espanyol, com l'aprovació de la Llei 4/2023, de 28 de febrer, per a la igualtat real i efectiva de les persones trans i per a la garantia dels drets de les persones LGTBI, i el seu desenvolupament reglamentari donat el mandat per l'art. 15 d’aquesta en l'àmbit laboral firmat ahir en el marc del diàleg social, continua havent-hi una falta de concreció important.

Dades com que més d'un 40 % de les discriminacions patides per persones LGTBIQ+ van tindre relació amb la discriminació en l'àmbit laboral i més del 45 % amb la denegació d'algun dret, que el 40 % del professorat d'aquest país haja patit o presenciat actes d’LGTBI-fòbia en el treball, que quasi el 20 % del professorat que s'identifica LGTBIQA+ no es mostra visible en el treball, ens han de fer reflexionar profundament.

CCOO no pot quedar-se al marge de les necessitats i els drets d'una part de la població que implica, sistemàticament, una sèrie de discriminacions, biaixos i opressions pel simple fet de SER i SENTIR de manera diferent de la marcada per la cisheteronorma.

Les persones treballadores LGTBIQA+ han de tenir la seguretat que CCOO, ha sigut, és i serà un espai, no sols segur, sinó aliat en la lluita pels seus drets i necessitats particulars. La solidaritat és tant la força motriu com el pilar del nostre moviment sindical, que ens condueix cap a un futur d'igualtat, de justícia i de llibertat per a totes. Per tant, hem de reforçar la nostra pròpia estructura, òrgans de funcionament i normes de regulació interna per a aconseguir arribar a cobrir aquestes necessitats sense oblidar que, a més i després de molt d'esforç, ja és llei.