Federació d'Educació de CCOO PV | 14 d?agost 2024.

Conselleria d’Educació no permet a famílies de la Pobla Llarga matricular els seus fills i filles en l’escola pública

• Davant la impossibilitat per manca de places algunes famílies es veuen abocades a matricular els seus xiquets i xiquetes en l’escola concertada, quan la Constitució Espanyola reconeix el dret a l’educació 100% pública i aconfessional.
  • La FECCOOPV ha demanat explicacions a la Direcció General de centres i exigeix totes les places públiques necessàries per a l’alumnat.

08/07/2024.
CEIP Sanchis Guarner

Les retallades en l’educació pública al País Valencià han estat fortament contestades per la FECCOOPV i per la comunitat educativa en la vaga educativa del 23 de maig i totes les mobilitzacions realitzades amb la participació massiva de desenes de milers de manifestants, tant professorat com alumnat i famílies.

Una de les retallades més protestades ha estat la supressió de més de 200 unitats d’infantil i primària per al curs que ve segons l’arranjament escolar publicat per la mateixa Conselleria d’Educació. Paral·lelament, ens trobem situacions com la patida per l’alumnat de la Pobla Llarga, part del qual veu impedit el seu dret a l’educació en un centre totalment públic i gratuït.

El llistat provisional d’admesos i exclosos de l’aula de 3 anys al CEIP Sanchis Guarner de la Pobla Llarga deixa exclòs alumnat per falta de vacants i els deriva a l’altra escola del municipi, que és concertada.

Recordem que l’administració educativa està obligada a oferir places públiques suficients per a que les famílies puguen matricular als seus fills i filles i, en aquest sentit, el nostre sindicat ens hem dirigit a la Direcció General de Centres Educatius de la Conselleria d’Educació per a exigir-li una solució immediata que respecte aquest dret reconegut de les famílies i l’alumnat. En aquest moments esperem resposta que, per a la FECCOOPV, hauria de vindre amb l’habilitació d’una unitat més al centre d’Educació Infantil.

D’altra banda, les famílies de l’AFA del centre estan ja mobilitzades i han iniciat una recollida de signatures demanant als responsables que s’amplie la ràtio d’aquest centre per poder acceptar tot l’alumnat que desitja anar a l’escola pública del poble i que no es prive a cap xiquet i xiqueta d’una educació pública i aconfessional al 100%, dret reconegut i avalat per la Constitució Espanyola.

La FECCOOPV fem costat, com no pot ser d’altra manera, amb les famílies de l’alumnat afectat i hem exigit a l’administració educativa una solució immediata que permeta augmentar l’oferta de places al centre públic d’educació infantil i primària Sanchis Guarner de la Pobla Llarga, per tal de poder acollir a tot l’alumnat i que cap xiquet o xiqueta es veja privat del seu dret d’accedir a una educació 100% pública i aconfessional.