Federació d'Educació de CCOO PV | 16 de juliol 2024.

Conselleria d’Educació comunica als centres educatius retallades d’unitats i de plantilles per al curs 2024-25

• Els centres educatius estan rebent cartes de Conselleria d’Educació on constaten supressions d’unitats, quan encara no ha finalitzat el termini d’admissió.
  • Són centenars els companys i les companyes que seran suprimides o desplaçades a conseqüència d’aquestes retallades en unitats i plantilles.

11/07/2024.
Mobilització contra les retallades a les EOI

La FE CCOO PV ens hem oposat frontalment a la denúncia que Conselleria d’Educació va fer als acords de plantilles signats per tots els sindicats de la taula sectorial amb l’anterior Consell i segons els quals entre els cursos 2023-24 i 2024-25 s’incorporaven 5200 docents més a les plantilles dels centres educatius públics.

Lamentablement, aquests acords de millora de les plantilles són ja història i la dura realitat és que estem davant un govern de PP i VOX que aquest curs torna a les fortes retallades a l’educació pública.

Aquestes i totes les retallades que està realitzant el Govern autonòmic a l’educació pública del País Valencià han provocat el malestar de la comunitat educativa, la qual va reaccionar amb una vaga educativa el 23 de maig, a més de totes les mobilitzacions realitzades amb la participació massiva de desenes de milers de manifestants, tant professorat com alumnat i famílies.

En aquests moments les direccions dels centres educatius s’adrecen al nostre sindicat indignades i molt preocupades perquè ja han rebut una carta de Conselleria d’Educació amb la dotació de plantilles per al proper curs on constaten la supressió d’unitats i la conseqüent supressió o desplaçament dels companys i de les companyes. Aquesta comunicació rebuda tampoc es correspon amb les vacants provisionals que apareixen en la plataforma AdmiNOVA i també és incongruent amb el fet de continuar obert el termini d’admissió de l’alumnat.

La FE CCOO PV animem als centres educatius a presentar reclamacions per les supressions d’unitats i a traslladar-les també als consells escolars municipals. De la mateixa manera, exigim a la Conselleria d’Educació que faça marxa enrere en la seua deriva de retallades a les unitats i plantilles i escolte la comunitat educativa, la qual li reclamem i continuarem reclamant totes les voltes que siga necessari, amb les mobilitzacions oportunes, una educació pública i de qualitat per a l’alumnat.