Federació d'Educació de CCOO PV | 26 de desembre 2024.

Les retallades dificulten l’inici del nou curs escolar

    Davant del discurs de la fal·làcia del conseller, la FE CCOO PV hem donat veu als centres educatius, els quals mostren una realitat educativa preocupant amb retallades en personal i infraestructures que dificulten l’atenció a l’alumnat

    10/09/2024.
    Roda de premsa inici de curs

    Roda de premsa inici de curs

    El conseller Rovira anuncia de fa temps millores en el sistema educatiu públic valencià amb un discurs fal·laç que els mateixos centres educatius desmenteixen, segons el qüestionari d’inici de curs.

    La realitat que mostra el qüestionari d’inici de curs llançat per la FE CCOO PV als centres educatius és d’un context on les mancances en personal, recursos materials i d’infraestructures, estan provocant dificultat per part dels centres a l’hora de garantir una bona atenció educativa a l’alumnat i unes condicions de treball adients.

    Prop del 70 % dels centres educatius, a hores d’ara, encara està esperant l’adjudicació de professorat per a tindre completa la seua plantilla. Alarmant també és el fet que a un de cada quatre centres els falta, almenys, quatre docents per adjudicar. En aquestes condicions l’atenció que rep el nostre alumnat queda compromesa.

    Les mancances en personal venen derivades especialment de dues qüestions. D’una banda tenim les retallades de plantilles realitzades pel consell de José Antonio Rovira, amb les quals s’ha iniciat el nou curs amb almenys 1.500 docents menys dels previstos i que ja estaven pressupostats per l’anterior govern, consignats en un pacte amb totes les forces sindicals. D’altra banda, tenim les adjudicacions d’inici de curs fallides, on l’Administració va decidir sense cap negociació sindical no adjudicar al juliol les substitucions indeterminades ni els temps parcials. Moltes de les necessitats de personal que tenen per cobrir els centres, a dia d’avui, ja van ser notificades per aquests abans de l’estiu.

    Segons indiquen els centres educatius al qüestionari llançat pel sindicat a finals d’agost, les principals mancances de personal les tenen per falta de contractació d’especialistes per a l’atenció de la inclusió educativa de l’alumnat amb dificultats especials, com ara professorat de PT, d’Audició i Llenguatge i educadores especials, però també assenyalen falta de personal per al treball de la codocència, personal d’Infantil, l’atenció a l’alumnat nouvingut, per a cobrir hores de les tasques de direcció, professorat per atendre l’FP dual, personal d’Anglés i de Matemàtiques per complir la resolució de la impartició d'una hora més en primer d'ESO en Anglés i Matemàtiques, professorat per poder realitzar els desdobles habituals (especialment en FP) i en personal no docent com ara personal educador, administratiu i conserges, a més de suport informàtic i d’educadores socials.

    Quant a les mancances en recursos materials i d’infraestructures, els centres educatius denuncien falta de material informàtic (ordinadors, pantalles, etc.), també falta de pissarres digitals, problemes de connexió en la xarxa, materials per a les aules UECO, condicionament de les aules i ombres als patis, infraestructures pendents que queden paralitzades, així com pagaments pendents i escassos recursos econòmics dels centres per a despeses de funcionament, especialment per als menjadors escolars.

    El conseller fa una tergiversació d’expressions alarmant que ja no cola entre els centres educatius, els quals saben que quan diu “llibertat educativa” està parlant realment d’imposició de lleis, pèrdua de drets educatius i d’obscurantisme, quan parla “d’optimització de recursos” està referint-se a fortes retallades, quant parla de “gratuïtat de la xarxa d’infantil 0-3” amaga un abandó de la xarxa pública, quan parla de “normalitat educativa” intenta amagar les dificultats patides en l’inici del curs i quan parla “d’autoritat del professorat” ho fa al temps que menysprea el professorat que requereix la seua atenció. En definitiva, amagar una realitat que és latent als centres educatius té data de caducitat i la resposta de la comunitat educativa serà contundent.

    Davant del discurs de la fal·làcia, la FE CCOO PV hem donat veu als centres educatius i aquesta és la realitat que ens han traslladat. Per tant, aquest curs 2024-25 el sindicat continuarem la lluita per l’educació amb accions contundents, de la mà de la nostra militància i de tota la comunitat educativa, defensant al professorat, als equips educatius i els drets educatius del nostre alumnat, per una educació pública de qualitat i en valencià.

    TE Gener 2018: Rejovenir i feminitzar el sindicat
    TE Desembre 2017:Acord per a la millora de l
    TE Juny2017 NÚM 359: Drets educatius i laborals. Seguim avançant
    TE Novembre 2016 NÚM 358: Mobilització per derogar la LOMCE, participació per enfortir el sindicat

    TE ENSENYAMENT 2018 VALENCIÀ

    Última entrada: 20 febrero 2018 [Veure últim número] [Veure col?lecció completa]