Federació d'Educació de CCOO PV | 26 de desembre 2024.

FAMPA-València presenta la campanya Tria Valencià, tria ensenyament d’oportunitats

    La federació majoritària d’AMPA de l’escola pública crida a tota la comunitat educativa a votar sí als beneficis d’aprendre en valencià

    08/10/2024.
    La Plataforma per l'Ensenyament Públic recolzant la campanya Tria valencià

    La Plataforma per l'Ensenyament Públic recolzant la campanya Tria valencià

    Rubén Pacheco, president de FAMPA-València: “La tria de la llengua vehicular condicionarà el futur dels nostres fills i filles i, per tant, és molt important que ens parem a reflexionar sobre el que estem triant i sobre els beneficis que té estudiar en valencià, un model d’èxit ple d’oportunitats de futur”.

    València 8 d’octubre de 2024. Davant la votació per part de les famílies de la llengua vehicular de l’ensenyament que tindrà lloc pròximament per part de la Conselleria d’Educació, FAMPA-València ha presentat este matí en roda de premsa la campanya Tria valencià, tria ensenyament d’oportunitats.

    La Federació presenta els arguments per a triar amb tota la informació i que les famílies pensen sobre el que serà millor per als seus fills i filles a l’hora de votar.

    Les AMPA destaquen al seu argumentari que el valencià és una llengua d’oportunitats laborals. “Com més coneixements de valencià tinguen les nostres filles i fills, més facilitats tindran per obtindre els nivells de llengua requerits per accedir a molts llocs de treball”, subratlla Rubén Pacheco

    La federació afegix que les persones que coneixen dues llengües (valencià i castellà) estan millor preparades per adquirir una tercera llengua. L’alumnat que estudia en valencià, normalment presenta molt bons resultats també en castellà com a matèria i domina perfectament el castellà. Estudiar assignatures en valencià no resta el coneixement del castellà, al contrari.

    Per altra banda el valencià forma part de la nostra particular identitat i riquesa: és l’herència dels nostres avantpassats i l’hem de transmetre a les noves generacions. També és un instrument d’integració per a les persones provinents d’altres territoris i països. “Les nostres filles i fills tenen el dret d’aprendre les llengües oficials del territori on viu. I l’administració té el deure de fer-ho possible”, conclou Pacheco.

    FAMPA-València anima a tots els centres educatius a dissenyar accions per tal d’informar a totes les famílies mitjançant els Consells Escolars, videos, xarrades i cursos formatius.

    Documentació associada
    Documentació associada
    TE Gener 2018: Rejovenir i feminitzar el sindicat
    TE Desembre 2017:Acord per a la millora de l
    TE Juny2017 NÚM 359: Drets educatius i laborals. Seguim avançant
    TE Novembre 2016 NÚM 358: Mobilització per derogar la LOMCE, participació per enfortir el sindicat

    TE ENSENYAMENT 2018 VALENCIÀ

    Última entrada: 20 febrero 2018 [Veure últim número] [Veure col?lecció completa]