Federació d'Educació de CCOO PV | 25 de juliol 2025.

L’enganyosa consulta sobre l’invent de llengua base ha generat enfrontaments innecessaris al si de la comunitat educativa

  • El clima bel·licista envers la llengua repercuteix també en la qualitat de l’ensenyament
  • La Conselleria fa fallida en l'obligació de garantir la protecció i promoció de la llengua pròpia

05/03/2025.
Tria Valencià

Tria Valencià

En base a les declaracions del conseller Rovira, caldria fer un referèndum sobre la seua gestió i que tota la comunitat educativa exercira el seu dret a vot.

Menysprear els òrgans democràtics dels que ens hem dotat durant tots aquests anys, com ara els consells escolars i la participació en aquests, pot ser l’avantsala que precedisca a la desafecció a la participació de la societat organitzada.

Des de FE CCOO PV assenyalem que revifar un conflicte lingüístic superat fa anys tan sols obeeix a interessos polítics dictats per grupuscles d’extrema dreta i que també serveix de cortina de fum per amagar les retallades que des de l’inici de la legislatura tenen previstes des del govern del PP-VOX.

El desgavell en l’organització interna dels centres pot ser important en alguns casos. La conformació de grups segons la llengua elegida afavorirà la segregació escolar de l’alumnat i trencarà el model d’inclusió educativa que s’estava implantant. És un dels objectius del govern actual: crear diferències entre la població i continuar amb els privilegis d’uns pocs a qui volen afavorir. En definitiva la Llei 1/2024 i la seua aplicació té un objectiu clar degradar i destruir l'escola pública

A més, el procés ha tingut problemes tècnics que perjudicaven l’opció lingüística del valencià. S’ha col·lapsat la plataforma en diferents moments, la redacció de les preguntes i respostes portava a confusió, el disseny de la plataforma sense tindre en compte la visualització a la pantalla del mòbil generava molta confusió. Un procediment de postureig i amb garanties qüestionables.

Des de la FE CCOO PV estarem vigilants dels resultats, de la seua portada a terme i de les discriminacions directes o indirectes que produïsca. A més de reivindicar que les evidències científiques en matèria de didàctica, de pedagogia i d'aprenentatge de les llengües estan totalment obviades per aquest conseller negacionista.