Federació d'Educació de CCOO PV | 5 d?agost 2025.

Els sindicats de l'ensenyament concertat convoquen una concentració el 10 d’abril per a exigir la revisió de l'acord de jubilació parcial

    Els sindicats convocants, FSIE, USO, CCOO PV, UGT i STEPV-Iv, convoquen al professorat en pagament delegat a concentrar-se el dijous 10 d'abril en la Conselleria d'Educació per a exigir la revisió de l'acord signat l'any 2019 que permet la seua jubilació parcial 

    04/04/2025.
    Concentració per un acord per a la jubilació parcial a concertada

    Concentració per un acord per a la jubilació parcial a concertada

    L'acord entre sindicats i Conselleria s'aplica des de 2019 i permet al professorat d'ensenyament privat concertat jubilar-se parcialment abans de l'edat definitiva de jubilació, si se celebra simultàniament un contracte de relleu. Els canvis produïts en la normativa laboral arran de la publicació del RD 11/2024 modifiquen els requisits per a accedir a la jubilació parcial, així com les condicions de contractació del personal rellevista a partir de l'1 d'abril de 2025. El mateix text de l'acord obliga a les parts a la seua revisió en cas que es produïsquen aquestes modificacions.

    Els sindicats convocants, que ja s'han reunit per tractar aquest tema amb la Conselleria, manifesten la falta de voluntat de l'Administració autonòmica per a dur a terme aquesta revisió, així com la falta de resposta davant les propostes que han remés.

    Malgrat haver sol·licitat noves reunions, i davant la falta de resposta de la Conselleria, els cinc sindicats convoquen aquesta concentració com a protesta per la pèrdua d'aquest dret que, des del dia 1 d'abril de 2025, no es pot exercir per no haver revisat i adaptat el text de l'acord a la nova normativa.