Federació d'Educació de CCOO PV | 18 de novembre 2025.

Manifest del personal d’atenció educativa i del personal d’administració i serveis

    Els quatre sindicats de la Funció Pública units per una Educació Pública digna i amb recursos

    17/11/2025.
    Calendari mobilitzacions Educació PV

    Calendari mobilitzacions Educació PV

    Els quatre sindicats signants fem una crida urgent a l’Administració perquè atenga, sense més demora, les necessitats reals dels centres educatius i del seu personal. La qualitat del sistema educatiu públic depèn de la dignitat laboral i del reconeixement dels professionals que el sostenen cada dia.

    Substitucions ràpides i una organització eficient dels centres

    Exigim substitucions immediates tant per al personal d’Atenció Educativa com per al personal d’Administració i Serveis. Cada dia sense cobrir una absència —siga per vacant o per qualsevol altra circumstància— deteriora l’atenció a l’alumnat i sobrecarrega la resta del personal. Reclamem un sistema àgil, eficient i garantista per a la cobertura de llocs.

    Millor classificació i reconeixement professional

    ● Educadores d’educació especial: fa set anys que esperem el pas al Grup B, tal com estableix el pacte de 2018. Exigim la reclassificació amb requisit de titulació i l’aplicació de la pujada salarial que acabe amb la bretxa retributiva.

    ● Educadores d’infantil: el grup B és el que legalment els correspon. Reclamem la reclassificació urgent de les companyes pendents, el complement 22, la reducció de ràtio en escoles infantils i dues educadores per aula. Cal una ràtio digna i estable: almenys un/a educador/a per centre quan hi haja alumnat amb necessitats educatives especials. No volem personal compartit.

    ● Fisioterapeutes: continuen esperant els complements que els corresponen segons les seues noves atribucions.

    ● Treballadores socials: continuen infra classificades malgrat anys de reivindicació.● Personal C2: ha de passar a C1 i millorar complements.

    ● Auxiliars de cuina (C2) i ajudants de cuina (APF): realitzen funcions equivalents a cuiners (C1), però amb retribucions inferiors. Cal ajustar funcions i classificació.

    ● APF: necessiten una pujada generalitzada de complements i un increment retributiu, ja que el seu sou s’acosta de manera preocupant al SMI.La dignitat professional passa pel reconeixement de la categoria i una retribució justa. No exigim privilegis: exigim el que ens pertoca.

    Millora dels espais de treball

    Exigim espais dignes, segurs i adequats a les funcions que desenvolupa el personal. El Personal d’Atenció Educativa i l’alumnat amb NEAE necessiten espais adaptats i realment accessibles.

    Inclusió real de l’alumnat

    Defensem una inclusió real i efectiva, que només és possible amb recursos humans i materials suficients. L’escola inclusiva no és un eslògan, és un dret.

    Compliment i ampliació dels pactes educatius

    Exigim el compliment immediat del Pacte Educatiu per al personal educador d’educació especial i infantil, i per al personal fisioterapeuta.

    Reclamem també la creació d’un pacte específic per als col·lectius que encara no en tenen: tècniques en educació infantil, intèrprets de llengua de signes, treballadores socials, educadores socials i terapeutes ocupacionals.

    Cap col·lectiu pot quedar fora de la planificació educativa: tots som necessaris per garantir el desenvolupament de l’alumnat i una escola inclusiva amb condicions laborals dignes i justes.

    Normativa de plantilles per al PAS

    Cal una normativa clara, realista i elaborada per la Conselleria, que determine els llocs necessaris en cada centre.

    Falten APF, administratius, personal de manteniment… Mentre l’alumnat i el professorat es multipliquen, les plantilles del PAS continuen com fa 40 anys.

    No volem més improvisació ni falta de personal.

    Els quatre sindicats exigim mesures immediates, concretes i valentes. La societat valenciana necessita una educació pública forta, i això només és possible amb condicions laborals dignes i recursos suficients.No permetrem que la inacció continue posant en risc el benestar de l’alumnat i la dignitat i la salut dels professionals.

    Per l’educació. Per la dignitat. Per la justícia.