Federació d'Educació de CCOO PV | 13 d?agost 2026.

Educació CCOO PV considerem la proposta de ràtios de Conselleria totalment insuficient

    Des d’Educació CCOO PV exigim a la Conselleria continuar negociant perquè considerem que aquest és un dels punts més importants, i demanem fer-ho conjuntament i simultàniament amb plantilles, infraestructures i inclusió.

    28/07/2026.
    Continua un seguiment sense precedents de la vaga educativa del PV.

    Continua un seguiment sense precedents de la vaga educativa del PV.

    La Conselleria ha tornat a celebrar una mesa de negociació sense documentació prèvia, cosa que obliga els sindicats a valorar-la en el mateix moment en què l’han distribuïda a la mateixa reunió. La proposta de la Conselleria sobre les ràtios de primer cicle d'infantil està per damunt de la proposada pel Ministeri i des d’Educació, per la qual cosa empitjora la proposta estatal en compte de millorar-la. Des de CCOO PV no podem acceptar-la i instem a negociar l’aplicació progressiva de la proposta estatal.

    Respecte a la resta de nivells plantejats en el document, Educació CCOO PV continua demanant una baixada més ambiciosa que la proposta estatal (la qual cosa és probable que tire endavant). Un altre element irrenunciable per al sindicat és el còmput doble de TOT l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.

    Una de les justificacions de l’Administració per a no acceptar les nostres propostes de ràtios es bas en la falta d’infraestructures. Educació CCOO PV recorda que portem tot el mes de juliol demanant negociar conjuntament ràtios, plantilles, inclusió i infraestructures, per tal de detectar la problemàtica de recursos i no passar-se la pilota entre direccions generals.

    Al voltant de les aules UECO, diuen que “només” el 24 % està per damunt de 8 alumnes. Demanem una rectificació d’aquesta anomalia del 24 % i una baixada generalitzada a 6.

    Pel que fa a la FP, pensem que no és suficient una baixada de ràtio general. Cal regular els desdoblaments dels mòduls pràctics, especialment quan hi haja risc, ús de maquinària, tallers, laboratoris o limitacions d’espai. La Conselleria torna a donar l’excusa de la falta d’infraestructures.

    Exigim que la reducció arribe a tots els ensenyaments. No podem esperar indefinidament a futures meses tècniques les de les EOI, FPA, conservatoris professionals, centres d’educació especial o ISEACV.