Federació d'Educació de CCOO PV | 23 d?abril 2024.

La FE CCOO PV trasllada les seues propostes laborals i educatives davant el cicle electoral

Per a la FE CCOO PV aquestes no són unes eleccions més, seran determinants per al futur del país. Es per això està portant a terme una roda de reunions amb els diferents partits polítics per tal de traslladar les seues principals propostes en materia educativa i social al País Valencià.

18/04/2019.
    Propostes educatives

Des de la FE CCOO PV volem intervindre en el debat sobre la política educativa dels futurs governs municipals, valencià i estatal que isquen de les urnes del cicle electoral que es desenvoluparà el 2019. Per aquesta raó, fem arribar a partits i formacions polítiques que concorren a eixes cites electorals i manifesten interès per observar i portar a terme propostes que recollim en aquest document.

Aquest cicle electoral obri una seqüència determinant en la correlació de forces polítiques que marcarà la construcció d'hegemonies al País Valencià per als pròxims lustres. Pensem que hem de situar propostes coherents amb una agenda social necessària per a enfrontar la creixent desigualtat i precarietat laboral i vital de milions de persones. A nivell educatiu afavorir un marc legislatiu que supere la LOMCE i garantisca el dret a una educació de qualitat per a totes i tots.

La FECCOOPV hem traslladat als partits polítics 12 eixos educatius i laborals que considerem estratègics per al futur, aixi com una ampla llista de propostes concretes. Aquestes propostes van des de la reversió de les retallades com a eix en tots els sectors educatius i socials, a la defensa del dret a l’educació com a mitjà per a la transformació social, treballar per una educació inclusiva perquè l’educació ha de ser un servei públic de qualitat. Cal una Universitat Pública a l’abast de totes i tots, una educació professionalitzadora per a un nou sistema productiu i a la fi una educació per garantir drets lingüístics i que afavorisca el multilingüísme.

Cal per tant llançar un missatge contundent cridant a la mobilització electoral; aquestes eleccions no són unes eleccions qualsevol i cal motivar el vot de la comunitat educativa i de les i els treballadors en general. ". Ara mateix conceptes com la democràcia, la igualtat, la cohesió, la convivència, fins i tot els valors constituents estan sent posats en qüestió pels partits conservadors. En eixe context, l’educació continua sent un camp de batalla polític de primer ordre.