Federació d'Educació de CCOO PV | 20 d?abril 2024.

La FE CCOO PV exigeix horaris lectius de 23h en Infantil i Primària i 18h en la resta de cossos docents

• La FE CCOO PV ha demanat la baixada de ràtios en tots els nivells

09/05/2019.
23 hores lectives primaria i infantil

En la mateixa mesa sectorial la FE CCOO PV ha demanat la baixada de ràtios en tots els nivells

La FE CCOO PV ha intervingut en la mesa sectorial en què es tractaven horaris lectius i ràtios demanant que es torne ja a la situació anterior a les retallades, com a pas previ per a poder avançar cap a una educació amb la màxima qualitat.

Encara que l’administració ha anunciat la baixada de 20 a 19 hores en Secundària i altres cossos per al curs 2019-2020 i arribar a 18 hores en 2020-2021, la FE CCOO PV considera que això no és suficient després d’una legislatura sencera. La FE CCOO PV exigeix tornar a les 18 hores en Secundària i ensenyaments especialitzats i també baixar a 23 hores en Infantil i Primària.

Ja és temps de revertir totes les retallades de governs anteriors. La FE CCOO PV entén que el País Valencià es troba en una situació d’infrafinançament, però el govern de la Generalitat té capacitat per a augmentar el percentatge de PIB dedicat a educació. Recordem que era un 5,1 % estatal abans de les retallades i que estem al voltant del 4,5 %, molt lluny del 7 % que ens permetria implementar veritablement polítiques de qualitat en l’escola pública.

Igualment la FE CCOO PV ha demanat la baixada de ràtios en tots els nivells, així com un pla de xoc d’infraestructures que permeta que eixa baixada de ràtios puga ser efectiva.

Per últim la FE CCOO PV ha demanat la negociació de la normativa que permeta tindre les reduccions horàries necessàries per al personal major de 55 anys, caporalies de departament i també la investigació necessària en els conservatoris superiors.