Concentració de les treballadores del sector privat d’Educació infantil de 0-3 anys.

Volem un conveni digne, no volem continuar sent ni escoletes, ni jardins d’infància, volem ser escoles i que se’ns reconega com a tals amb caràcter general. Volem el reconeixement de l’etapa 0-3 anys!

13/05/2019.

educadores infantil concentració 10 de maig

Les treballadores del sector ens concentrarem a les 11.30 h a les portes de la delegació de Govern de València per a informar la societat i especialment els pares i les mares de les pèssimes condicions laborals i de les demandes de les persones que eduquem els seus fills i filles. També per traslladar a les titularitats dels centres, a les patronals del sector, als partits polítics i a les administracions, el nostre malestar i denunciar els intents de mantenir la precarietat d’aquest sector altament feminitzat, amb la signatura del XII Conveni de centres d’assistència i Educació infantil.

Les persones que treballem en el sector de l'Educació infantil de 0-3 anys (el 95% som dones) reivindiquem la rellevància i el reconeixement de la nostra professió. Reivindiquem la dimensió educativa de la nostra professió i la inclusió d’aquesta etapa en l’àmbit educatiu.

El nostre salari a penes supera l'SMI i no aconsegueix el 60% del salari mig nacional. Segons la Carta Social Europea, som treballadores pobres. Reivindiquem condicions salarials dignes i concordes al nostre treball, formació i responsabilitat.

La nostra jornada laboral excedeix amb escreix la resta de l’àmbit educatiu, i la seua totalitat es desenvolupa en l’atenció directa amb els xiquets i les xiquetes. No disposem de temps per a organitzar i preparar les activitats i els materials, avaluar els processos, fer posades en comú...

Treballem amb unes condicions laborals precàries, que de vegades no superen les mitges jornades, realitzem tot tipus de tasques (no pròpiament educatives) i treballem efectivament més d'un còmput de jornada completa.