Federació d'Educació de CCOO PV | 28 de març 2024.

La FE CCOO PV demana a Sanitat el tancament dels edificis dels centres educatius per a contribuir a la reducció de la corba ascendent de contagis

Sol·licitem a l’autoritat competent en Salut Pública, Conselleria de Sanitat i Salut Pública, el tancament com mesura profilàctica

22/03/2020.
    FECCOOPV al teu costat

Les informacions fetes públiques des del comité gestor de l’Estat d’Alarma assenyalen un augment exponencial de casos de persones infectades pel coronavirus. Estem en la una situació del que anomenen “pujada de la corba”. Açò junt a les dificultats d’una circulació fluida i restringida i les recomanacions fetes en favor de que per a vèncer la pandèmia la millor profilaxi és no sortir de casa, la FE CCOO PV volem manifestar que estimem convenient la mesura de tancament dels centres educatius de forma generalitzada. Aquest tancament quedaria a disponibilitat, en cas de que es puguen necessitar els edificis per a usos que des de les autoritats sanitàries es pogueren sol·licitar.

La solidaritat amb la ciutadania en aquests moments entenem que també passa per reduir al màxim els possibles punts de contagi, prenent mesures que han resultat demostradament eficaces als països que ja estan combatent el virus, com ara Xina, Singapur, Japó,...

Entenem que l’obertura generalitzada dels edificis dels centres educatius no és un servei essencial, donat el cessament d’activitats educatives presencials i que la pràctica totalitat de les gestions administratives es poden fer de forma telemàtica.

Per això, ens hem adreçat a la Conselleria de Sanitat i Salut pública i hem sol·licitat el tancament dels edificis educatius com a mesura de prevenció sumada a la indicació de quedar-se a casa la major part de la població.

El servei públic educatiu pot romandre actiu i pot assegurar l’atenció a l’alumnat des d’una perspectiva distinta esdevinguda per l’irrupció d’una situació sense precedents que cal abordar amb solucions que tampoc tenen precedents a les nostres terres.