Federació d'Educació de CCOO PV | 29 de març 2024.

La FE CCOO PV insistim en la necessitat de negociació dels plans de contingència que tinguen previsió per a les fases posteriors de desescalada

El sindicat valora positivament que es contemple l’elaboració de plans de contingència de forma coordinada i d’àmbit autonòmic per a tractar les mesures de Salut Laboral en l’àmbit escolar

13/05/2020.
    Instruccions fase 1

En aquesta crisi sanitària generada per la COVID 19 s’ha posat de manifest, al nostre parer, la mancança d’un espai d’àmbit autonòmic on tractar temes de seguretat i salut laboral específics de personal docent i educatiu. En els centres escolars també cal tindre en compte a alumnat.

En les instruccions per a fase I que han passat dimecres per mesa sectorial s’estabeix l’elaboració de plans de contingència en un fòrum d’àmbit autonòmic on estaran respresentats els comitès de seguretat i salut provincials, les organitzacions sindicals que formem part de la Mesa Sectorial, així com representació de l’INVASSAT i de la Conselleria d’Educació. La FECCOOPV valorem esta iniciativa que està en línia amb la nostra petició.

Les propostes que des de FECCOOPV fem per a la desescalada serien, entre d’altres:

- Planificar la neteja per tindre contemplada la desinfecció permanent en cas d’ocupar aules

- Elaborar un Pla integral que contemple totes les administracions, ja que als centres poden confluir la local i l’autonòmica

- Planificar una avaluació de contagis que es puguen donar, així com protocolitzar com actuar quan es donen contagis en el lloc de treball

- Establir actuacions per vore la traçabilitat en el possibles contagis

- Elaborar un itinerari per a calcular els aforaments de les diferents estances dels centres educatius

- Establir protocol de gestió de residus

A més considerem que hem de posar atenció també en el treball que s’ha estat efectuant de manera telemàtica durant estos mesos i que va a seguir sent modalitat per a l’educació mentre no hi haja un horitzó clar d’eradicació de la pandèmia. Per això també proposem un pla per a avaluar els riscos en matèria de salut laboral que comporta l’ús del teletreball i la teleformació.

D’acord amb les nostres demandes, també s’ha fixat en esta mesa que totes les activitats en tots els centres educatius fins al final de la fase 1 de desescalada es realitzaran de forma telemàtica i l'activitat presencial serà l'excepció amb totes les garanties sanitàries segons la normativa actual, i sempre que es justifique que no es pot realitzar telemàticament.