Federació Ensenyament CCOO-PV | 4 de junio de 2020

La FE CCOO PV demana a la Consellera d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital regulació dels drets laborals del teletreball

En la reunió mantinguda amb ella hem manifestat la nostra preocupació per les transferències econòmiques a les universitats

23/05/2020.
    Centres Tancats

Dimecres 20 de maig la FECCOOPV i la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital hem mantingut una reunió per tal de traslladar preguntes, dubtes i preocupacions que la crisi del coronavirus està generant.

Hem traslladat la preocupació davant l’endarreriment en les transferències comunes a les universitats (en el mes de març solament hi havia hagut transferència a la UV i en abril a la UV i un 25% a la UA).

La Consellera ens informa que a partir de març i després de tindre coneixement de la situació, van demanar a totes les universitats que actualitzaren les seues dades econòmiques en la web de transparència. S’han anat solucionant els problemes puntualment atesa la situació derivada de l’estat d’alarma.

Per part del sindicat hem insistit en la nostra preocupació. Ens mantindrem vigilants.

A més, també hem manifestat a la Consellera i a la Secretària Autonòmica d’Universitat la necessitat de regulació dels drets laborals del teletreball. En aquesta regulació les universitats no haurien de quedar fora. Ens preocupa i ens ocupa este tema, hi estem treballant tant a nivell estatal com a nivell autonòmic.

Respecte a l’Esborrany del Decret d’Ordenació dels Ensenyaments del Sistema Universitari Espanyol, coincidim que no era el moment més adient per a llançar-lo. L’ampliació de terminis per a presentar esmenes ha estat ben rebuda.

Per últim, hem manifestat també la nostra preocupació sobre les dificultats que poden significar per a moltes famílies d’alumnat universitari les despeses de matrícula. Esperem una regulació que comporte beneficis reals a les economies familiars més desfavorides.