Federació d'Educació de CCOO PV | 23 d?abril 2024.

Acord sobre el pla de xoc per a reduir la temporalitat en les administracions públiques

Resum dels punts clau de l’Acord sobre criteris generals a aplicar en matèria de temporalitat aconseguits per CCOO

06/07/2021.
    CCOO Àrea Pública

Els tres sindicats més representatius, sent CCOO el primer sindicat de les Administracions Públiques, per a negociar les condicions laborals de les treballadores i els treballadors de les administracions públiques de tot l’Estat, hem arribat a un acord en matèria de temporalitat en el sector.

Malgrat que qualsevol acord amb una contrapart, que normalment té uns interessos diferents als nostres, comporta no aconseguir tot allò que et proposes, des de CCOO fem una valoració molt positiva d’aquest acord recentment signat, ja que conté qüestions molt noves i que suposen un canvi de paradigma en la lluita per desterrar la precarietat de les administracions públiques. Així, ens permet avançar en el nostres objectius:

- Acabar amb l’elevadíssima temporalitat de les nostres administracions, que afecta molt negativament a tot el personal temporal que no disposa de la seguretat d’un treball fixe.

- Aconseguir que els processos selectius disposen de totes les garanties jurídiques i es valore el màxim l’aportació d’aquestes persones durant els anys que han estat prestant un servei públic.

- Millorar les condicions de treball del personal interí i temporal.