Federació d'Educació de CCOO PV | 26 d?abril 2024.

La campanya de la FECCOOPV cristal·litza en la incorporació de les educadores socials en les Unitats Especialitzades d’Orientació

• La Direcció General d’Inclusió Educativa va anunciar ahir en el CECV i hui en la mesa sectorial la incorporació d’aquesta figura en les Unitats Especialitzades d’Orientació
  • La FECCOOPV valorem positivament aquest pas endavant, però demanem avançar perquè els centres ordinaris que ho precisen puguen comptar amb aquest recurs al centre

05/05/2022.
Educadores socials

La D.G. d’Inclusió Educativa va anunciar ahir dimecres, al Consell Educatiu de la Comunitat Valenciana, que per al curs vinent les Unitats Especialitzades d’Orientació (UEO) comptaran amb un educador o educadora social.

Aquest matí, en mesa sectorial, la D.G. d’IE ho ha tornat a anunciar i la FECCOOPV aplaudim aquest pas endavant, encara que ho trobem insuficient.

A principis de març, el sindicat iniciàrem una campanya dirigida a Conselleria però també buscant la implicació dels centres educatius per demanar per als seus centres, si ho precisen, la incorporació d’un educador o educadora social, tal i com ja es contempla en altres territoris de l’estat on han estat molt ben acollides i amb bons resultats en qüestions com ara la prevenció d'assetjament escolar o reducció de les taxes d'abandó.

D’altra banda, en la Mesa d’avui i en el marc de la negoció del nou Decret d'Igualtat i Convivència, el nostre sindicat hem demanat també la incorporació de la figura de la Treballadora Social per tractar els conflictes de convivència que tenen un substracte social a l'entorn des d'un enfocament integrat d'acció social.

Altra reivindicació del sindicat és que aquests professionals han d´estar assignats dins de les competències de la conselleria d´educació, per a la seua contractació i gestió.

La FECCOOPV considerem que els educadors i les educadores socials són la referència en la protecció dels menors i els qui han d’assumir les funcions i coordinacions que en aquests moments recauen en els equips educatius dels centres, consumint moltes hores i energies i sense un perfil especialitzat en aquestes tasques.

Per això, la FECCOOPV aplaudim aquest primer pas que dóna la D.G. d’Inclusió Educativa, però seguirem reclamant que es dote de personal educador social a tots aquells centres ordinaris que ho precisen, afavorint així l’atenció a les situacions de vulnerabilitat de l’alumnat o el desenvolupament d’una educació més inclusiva.