Federació d'Educació de CCOO PV | 27 d?abril 2024.

FECCOOPV insta al Consell per un pressupost sense el RD de Retallades

Un presupost que contemple el retorn a les 18 h lectives, establiment de ràtios més baixes i la substitució de les IT (baixes) des del primer dia.

13/07/2018.
    Acuerdo Mesa General

El 24 de maig l'Audiència Nacional va admetre a tràmit la impugnació presentada per CCOO del Reial Decret-Llei de les retallades educatives

El RD 14/2012 va introduir retallades molt agressives per a l'educació que segueixen en vigor actualment. Aquesta norma, les mesures de la qual es definien com a temporals i justificades per la situació econòmica del país, van suposar grans canvis en tot l'Estat en matèria de jornada lectiva, ocupació i ràtios d'alumnat per classe.

També el TSJ ha admès a tràmit el 13 de juny el recurs pertinent que varem interposar contra l’actuació de l’aplicació del RD 14/2012 per part de la Conselleria d’Educació.

A més, recentment ha hagut una declaració de la Ministra que el nou govern té voluntat de derogar aquest RD 14/2012, en línia amb el que s’ha denunciat per FE CCOO. Des de CCOO PV demanem al Consell que es tinga previsió presupostària per a fer realitat aquest canvi per al professorat valencià i que significaria el retorn a les 18 h lectives, establiment de ràtios més baixes i la substitució de les IT (baixes) des del primer dia