La FE CCOO PV es reuneix amb la Plataforma per la Catalogació de Vacants

La FE CCOO PV dóna suport a la petició de concursos de trasllats amples

28/11/2018.
    Reunió amb la plataforma vacants

La FE CCOO PV es va reunir amb la Plataforma per la Catalogació de Vacants, agrupació de professorat de l’ensenyament públic no universitari que demana l’augment del nombre de vacants catalogades per al concurs de trasllats.

La FE CCOO PV considera que l’estabilitat de les plantilles és una condició necessària per a poder tindre una educació de qualitat. Sense plantilles estables és impossible desenvolupar projectes educatius a mitjà i llarg termini, així com molt dificultosa la coordinació amb famílies i alumnat.

L’estabilitat de les plantilles passa necessàriament per la convocatòria d’oposicions massives per a disminuir l’alta taxa de precarietat actual (un 29 % de treball interí que pot canviar de centre any rere any). Però també per la convocatòria de concursos de trasllats grans, amb la dotació de totes les vacants possibles, per què el professorat tinga ocasió d’acostar-se a la localitat que li permeta la millor conciliació familiar i laboral possible. Així deixarien de ser necessàries la majoria de les comissions de servei que es donen ara. Recordem que n’hi ha quasi la mateixa quantitat de comissions de servei que de trasllats (al voltant de 3.200), la qual cosa suposa una inestabilitat important en les plantilles i una manca de previsió de futur en la vida de les persones afectades.

La FE CCOO PV es va reunir amb la Plataforma per la Catalogació de Vacants per a estudiar la situació de les plantilles i les possibles solucions. Des de la Plataforma s’ha fet un estudi de vacants que podrien convocar-se al concurs de trasllats, estudi que la FE CCOO PV va traslladar a la Direcció General de Centres i Personal Docent en mesa sectorial. També ens hem compromès a fer la consulta jurídica oportuna per tal d’estudiar les possibilitats legals per a exigir la convocatòria de les vacants que any rere any estan en el sistema però no es trauen a concurs.

La FE CCOO PV defensa els drets de treballadores i treballadors, entre els quals està també el dret a la mobilitat.