Federació d'Educació de CCOO PV | 27 d?abril 2024.

La FE CCOO PV manifesta la seua solidaritat amb territoris afectats per la DANA d'aquest setembre

Les conseqüències del canvi climàtic també les pateixen l'alumnat i professorat

13/09/2019.
    Imatge Tormenta

Avui 13 de setembre hem patit una DANA a totes les comarques del territori valencià, amb diferents graus d'afectació. La Vega Baixa i algunes comarques travessades per rius, barrancs o rieres són les més afectades, donat que les fortes pluges han fet augmentar de forma ràpida i abundant el cabal d'aigua.Com a conseqüència, 296 municipis i més de 689.000 alumnes han tingut afectació per supressió de classes donada l'alerta roja o taronja.

Per a la FECCOOPV, aquesta manifestació devastadora de la gota freda va més enllà de les que ja anaven sent conegudes al nostre territori. I és que el canvi climàtic està present en les nostres vides amb més assiduïtat del que pensem.

Per això, des de la FECCOOPV ens sumem a la declaració d'Emergència Climàtica i confluïm amb altres organitzacions en les mobilitzacions convocades per al dia 27 de setembre. Accions de conscienciació i reivindicació perquè el canvi climàtic es frene. Encara som a temps, tot i que el rellotge corre molt ràpidament.

Cal enllestir també accions pedagògiques a les aules i als centres educatius en general de manera que des de l'alumnat a les seues famílies, passant per la responsabilitat educadora del professorat, els nostres centres educatius siguen sostenibles i respectuosos amb la Terra. Entenem la necessitat de suspendre les classes en aquestes condicions. I alhora continuem treballant per unes instal·lacions escolars en condicions i sostenibles pel que farà falta una revisió de les actuals infraestructures. Som conscients que el problema real no s'afrontarà bé ni a les escoles ni al planeta sense un canvi del model productiu i un canvi social.