Federació d'Educació de CCOO PV | 19 de març 2024.

FE CCOOPV demana traslladar a setembre l’inici de les classes presencials en Educació Infantil i Educació Especial

    La FE CCOOPV fa una crida a la responsabilitat de l’administració educativa davant la possibilitat d’obertura dels centres educatius d'Educació Infantil i d'Educació Especial a partir de la fase II de desescalada

    07/05/2020.
    Classes sense alumnat ni personal educatiu

    Classes sense alumnat ni personal educatiu

    Des d’un primer moment, el sindicat ha manifestat que, tant l’Educació Infantil com l’Educació Especial són etapes educatives, no assistencials, i per tant són els criteris educatius i sanitaris els que han de marcar la tornada al centre per part del seu alumnat.

    En concret, la tornada de l'alumnat dels centres d'Educació Especial no pot quedar subjecta exclusivament a la voluntarietat de les famílies, si prèviament no ha existit una planificació i avaluació de l'activitat que garantisca una adequada atenció.

    Tant els centres d'educació infantil com els d'educació especial són centres amb unes característiques singulars que fan necessària una excel·lent planificació de la seua tornada a l'activitat presencial. Els centres d'educació infantil per la pròpia singularitat de la primerenca edat del seu alumnat, com els centres d'educació especial on s'incorpora alumnat amb necessitats educatives especials més greus que requereix suports especialitzats d'alta intensitat i individualització durant tota la jornada escolar.

    El sindicatha mantingut diferents reunions amb els sectors de la comunitat educativa afectada per aquesta fase II de desescalada i s’ha compromès per portar dues demandes a la mesa sectorial d'avui, 7 de maig:

    - Que l’entrada de l’alumnat es realitze al mes de setembre, perquè en aquests mesos que queden puguem tindre protocols clars d'actuació, dotació econòmica extraordinària per a fer front a tasques de neteja, personal, elements higiènics i preventius que permeten una major seguretat per aquest alumnat i per al personal professional.

    Una reunió específica de la qual han d'eixir instruccions clares i adaptades a les realitats d'aquests centres perquè compten amb totes la garanties sanitàries i de salut laboral de cara al moment en què s'hagen de començar a reincorporar a la seua labor presencial.

    TE Gener 2018: Rejovenir i feminitzar el sindicat
    TE Desembre 2017:Acord per a la millora de l
    TE Juny2017 NÚM 359: Drets educatius i laborals. Seguim avançant
    TE Novembre 2016 NÚM 358: Mobilització per derogar la LOMCE, participació per enfortir el sindicat

    TE ENSENYAMENT 2018 VALENCIÀ

    Última entrada: 20 febrero 2018 [Veure últim número] [Veure col?lecció completa]