Federació d'Educació de CCOO PV | 26 d?abril 2024.

Els salaris del professorat valencià tornen a pujar gràcies als acords signats per CCOO

• Augmenten un 2% i incorporen en la paga de desembre un pagament afegit per compensar el retard en l’aplicació dels acords signats pel sindicat amb el Ministeri
  • Aquest increment salarial hauria d’haver-se fet efectiu ja des dels primers mesos de l’any 2020, però el Consell els paga amb efectes retroactius en la nòmina de desembre

05/01/2021.
Pujada salarial 2%

Els i les docents valencianes hem vist en les nòmines de desembre un augment del 2% i, a més a més, un pagament afegit amb el concepte “endarreriments pujada salarial”, el qual es correspon a l’augment del 2% de totes les nòmines acumulades des de gener de 2020 i que pot variar sensiblement depenent del cos i antiguitat, ja que aquest increment afecta a totes les partides.

Aquest pagament per “endarreriments pujada salarial” és circumstancial i serveix per compensar la pujada salarial que hauria d’haver-se pagat a totes les nòmines de 2020, però la pujada salarial del 2% queda consolidada en totes les partides de les nòmines a partir d’ara.

Des de la FE CCOOPV considerem oportú explicar i recordar d’on prové aquesta millora salarial ja que les millores salarials i laborals no són regals del Pare Noel o dels Reis Mags, sinó fruit de la lluita i de la negociació del sindicat.

El passat 21 de gener de 2020, ja fa quasi un any, el Consell de Ministres va aprovar una pujada salarial que havia de ser efectiva en 2020, amb efectes des de l’1 de gener de 2020 i els governs autonòmics, dins de les seus competències, eren els qui havien de fer-la efectiva. És a dir, el Consell Valencià podia aplicar aquest augment salarial en qualsevol moment de 2020, però sempre amb efectes retroactius des de l’1 de gener.

Recordem que aquesta pujada del 2% completa les anteriors pujades de 2018 i 2019 pactades dins del marc del II Acord de Millora de l’Ocupació entre CCOO, UGT i CSIF amb el Ministeri d’Hisenda i Funció Pública en març de 2018, el qual afectava a tota l’àrea pública i establia unes pujades mínimes fixes entre els tres anys del 6,1% acumulat, a les quals s’afegirien fins a un 1,32% en variables i un augment dels complements addicionals del 0,2% de la massa salarial de 2018, altre 0,25% de 2019 i el 0,3% corresponent a 2020 que recentment pactàrem el sindicat amb l’administració en mesa sectorial per destinar-lo a rebaixar la bretxa de gènere, pagament de l’antiguitat al personal funcionari en pràctiques i dotar de més personal per a la gestió de les borses de treball.

Valorem positivament que el govern Valencià haja complit finalment amb allò marcat als acords, però no ens agrada que aquest compliment s’haja endarrerit al màxim permès, és a dir, al desembre de 2020. Podem entendre l’any complicat de pandèmia que hem patit i seguim patint en 2021, però el compliment d’aquesta pujada salarial ja havia d’haver-se fet efectiva els mesos anteriors a l’inici de la crisi sanitària.

Des de la Federació d’Ensenyament de CCOO PV considerem que els Acords de Millora de l’Ocupació han de continuar el seu recorregut i ampliació, per tal de dotar als professionals de l’educació de major estabilitat i condicions laborals, millors condicions econòmiques i major reconeixement de la sua tasca. En aquest sentit, seguirem treballant junt amb tota l’Àrea Pública de CCOO PV en marcs de lluita i marcs de negociació.