Federació d'Educació de CCOO PV | 26 d?abril 2024.

FE CCOO PV demanem ajornar la negociació del Decret d’Orientació Pedagògica i Professional

• FE CCOO PV demanarà en la Mesa Sectorial d’avui que es trasllade aquest punt a la setmana vinent per a tractar-lo amb una Mesa Tècnica específica
  • Els sindicats hem rebut l’esborrany dos dies abans de la seua negociació, sense marge per al seu tractament junt amb el professorat i els centres
  • Els centres tampoc han estat consultats respecte a l’elaboració d’un Decret d’amplíssima afectació

21/01/2021.
feccoopv

Portem molt temps esperant aquest Decret i valorem positivament que aquesta administració mostre determinació en escometre-ho. El sindicat ho considerem necessari.

En canvi, pensem que no és la millor manera plantejar la seua negociació en mesa avançant l’esborrany i la convocatòria el dilluns ja de vesprada, amb menys de tres dies d’antelació.

Es tracta d’un decret d’amplíssima afectació per als centres, personal educatiu i alumnat, que comporta canvis tècnics, organitzatius, pedagògics i de recursos de calat per garantir una inclusió eficient. El sindicat necessitem temps per estudiar el text amb detall, compartir-lo amb el personal i centres educatius afectats i contrastar amb ells les millors propostes que permeten avançar cap a la inclusió que el nostre alumnat mereix.

D’altra banda, ens consta que els centres educatius estan molests perquè també els ha arribat aquesta proposta a última hora, sense ser consultats al respecte, la qual cosa lamentem perquè els considerem fonamentals en la construcció d’aquest nou paraigües normatiu i organitzatiu.

En definitiva, considerem que hui no tenim encara tots els elements necessaris per aprofitar l’oportunitat que obri aquesta Conselleria de treballar un Decret d’Orientació Pedagògica i Professional de futur, obert sempre a la revisió i millora, però amb unes bases sòlides d’organització, pedagògiques i de recursos que avance cap a la millor orientació educativa i professional. Tal i com es considera al text d’aquesta proposta de Decret, “es tracta d’un dret bàsic de l'alumnat i té un paper fonamental en totes les etapes educatives”.

En coherència, demanem traslladar el tractament d’aquest esborrany, de forma exclussiva, en una mesa tècnica d’urgència que es convoque per a la setmana vinent. Com a sindicat, tenim el ferm compromís de continuar el treball per dur a eixa mesa les millors propostes possibles i en aquest sentit també veiem necessari comptar amb els centres educatius.

Coneix el nostre canal informatiu de Telegram: https://t.me/feccoopv