Federació d'Educació de CCOO PV | 26 d?abril 2024.

Reunió de les quatre organitzacions representatives en l’àmbit de la infància i l’adolescència del País Valencià.

Es tractà d’un debat monogràfic sobre la situació no resolta i conflictiva dels centres públics amb gestió privada, tant de protecció com de reforma, en els què la gran majoria estan en situació d’enriquiment injust i encara no han sigut sol•licitats des de l’any 2018

02/02/2021.
    Infància i adolescència

La reunió es va produir el passat 28 de gener de forma virtual i tothom coincidirem en el gran hermetisme que la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives està tenint sobre aquest tema. Recordeu que hem demanat dues reunions les quatre organitzacions a la Vicepresidenta, Mónica Oltra, i que també, des de la FE CCOO PV, estem intentant contactar per a conèixer i saber com va a evolucionar aquest tema.

Us recordem que, a banda de la nostra preocupació i enuig per la situació de greuge comparatiu que esteu patint els companys i companyes dels centres i serveis afectats en eternitzar-se la majoria de licitacions, la conseqüència de les quals és el bloqueig de la pujada salarial compromesa per part de la Consellera, que el 10 de desembre de 2018 digué: "que a la major brevetat eixiran les licitacions i els treballadors i treballadores podran equiparar-se ràpidament", les patronals estan molt preocupades; ja que els compromisos adquirits per part de Conselleria i les organitzacions per a aquest any, dos mil vint-i-u en l’acord anterior, suposa com a data límit l’1 de juliol d’aquest any. A partir d’eixe dia s’han d’incrementar les quantitats econòmiques pactades i publicades en el DOCV de 28 de març de 2019 segons categories laborals, que van del 9% al 10,4% o més per a aquells que no arribaven als 1.000 € per 14 pagues. Les patronals diuen que eixos diners no els tenen, si no ixen les licitacions abans.

Si açò esdevé, es va a produir una hecatombe a partir d’eixa data. I, la pregunta latent és: què va a passar i quin tipus de gestió va haver en aquests centres a partir d’eixa data o abans?

Les dues decisions immediates que hem pres son:

1ª Per part de les quatre organitzacions tornar a sol·licitar una reunió urgent amb la Vicepresidenta.

2ª Per part de les organitzacions sindicals: realitzar un calendari de mobilitzacions que hem de pactar, tant la FE CCOO PV com UGT. Aquesta pròxima setmana hem quedat les dues organitzacions per a preparar-lo. Si voleu proposar idees i alternatives, podeu enviar-les a ajimenez@pv.ccoo.es

Independentment d’aquestes dues conclusions decidides, la FE CCOO PV seguirà sol·licitant a l’equip de la Vicepresidència informació sobre la situació d’aquests centres i la seua viabilitat futura, tenint en compte l’increment salarial que amb justícia es mereixen tots els treballadors i treballadores del sector i, més tenint en compte la resposta que els equips de professionals esteu donant en la situació de COVID19.

Per últim, i en relació a aquesta última frase, les quatre organitzacions hem decidit enviar una carta conjunta a la Secretaria Autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, per a SOL·LICITAR que el sector d’infància i adolescència siga considerat com a prioritari en la vacunació de tots aquells joves i treballadores i treballadors dels centres i serveis. Us recordem que des de CCOO PV ja s’envià el passat dijous, 21 de gener un escrit sol·licitant el mateix.