Federació d'Educació de CCOO PV | 22 de maig 2024.

FECCOOPV rebutgem l’admissió de l’alumnat en districte únic perquè afavoreix la segregació escolar

  • El sindicat tornem a exigir la retirada del projecte de Decret i Ordre d’admissió de l’alumnat perquè el model d’admissió de l’alumnat en districte únic aprofundirà en la segregació escolar.
  • També preocupa la reducció de l’oferta pública de places per a l’alumnat i el tancament d’aules públiques i llocs de treball.

30/04/2024.
Infantil i primària

Infantil i primària

El decret d’admissió aprovat per Conselleria d’Educació amb el rebuig de la FECCOOPV i també de la Plataforma per l’Ensenyament Públic, on participen entitats de tota la comunitat educativa (entre d’altres la majoria sindical, famílies i alumnat) assigna una puntuació per proximitat en el centre educatiu de 10 punts al temps que atorga la mateixa puntuació a tothom a través del sistema de districte únic. A més a més, la incorporació del punt corresponent a la circumstància específica traslladada als centres permetrà que els centres, inclosos concertats, seleccionen a l’alumnat amb criteris com ara estar matriculat al centre cursant ensenyaments previs de primer cicle d’Educació Infantil o ser antic alumne del centre. El resultat finalment és que les famílies poden perdre preferència per accedir als centres que es troben pròxims al seu domicili.

Estudis científics demostren que el districte únic té efectes fragmentadors de les societats, incrementa la segregació escolar i la guetificació de l’alumnat. A més a més, és un model insostenible mediambientalment i divideix els centres educatius en escoles de primera i de segona categoria, afavorint a uns pocs centres educatius i perjudica a la gran majoria. Aquesta afirmació és extrapolable tant per als centres de titularitat pública com per alguns centres privats concertats.

Altres problemes que comporta el nou decret d’admissió en districte únic és la pèrdua d’interacció entre l’escola i el barri on s’ubica, quan aquesta hauria d’estar arrelada al context social i de convivència, així com el seguiment curricular i organitzatiu de la transició de l’escola cap al centre d’ESO de referència o l’augment de despesa pública per al transport escolar d’aquell alumnat domiciliat a més de 2 quilòmetres del seu centre.

El sindicat exigim la retirada del decret d’admissió implantat per Conselleria i defensem un model educatiu de proximitat i vertebrador de les societats locals, un model no segregador i que garantitze la igualtat d’oportunitats per a tot l’alumnat, siga quina siga la seua procedència socioeconòmica, escolaritzats en una escola de proximitat al seu domicili. És per això que també demanem suficients centres educatius i unitats escolars públiques a totes les àrees d’influència perquè l’oferta d’escola pública estiga suficientment coberta per a tot l’alumnat.

TE Gener 2018: Rejovenir i feminitzar el sindicat
TE Desembre 2017:Acord per a la millora de l
TE Juny2017 NÚM 359: Drets educatius i laborals. Seguim avançant
TE Novembre 2016 NÚM 358: Mobilització per derogar la LOMCE, participació per enfortir el sindicat

TE ENSENYAMENT 2018 VALENCIÀ

Última entrada: 20 febrero 2018 [Veure últim número] [Veure col?lecció completa]