Federació d'Educació de CCOO PV | 5 de maig 2024.

La FECCOOPV alerta de la possible desaparició maquillada de la Coordinació en Igualtat als centres educatius valencians

28/12/2023.
    Igualtat als centres educatius

El full de ruta del govern del PP i VOX va prenent forma. La negació de la violència de gènere i no tolerar la diversitat afectivo-sexual ha pres una nova forma. De nou amb “nadalitat” i traïdoria (com en altres normes d’altres conselleries), des de la Conselleria d’Educació s’ha publicat una resolució que deixa en suspensió els plans de coeducació i en diversitat que les coordinacions en igualtat i convivència estaven portant a terme com figura responsable als centres educatius. Una figura que també quedaria a l’aire.

Recordem que les CIC (coordinadores d’igualtat i convivència) són una figura introduïda en el normal funcionament dels centres educatius i que s’encarrega de proposar i vetllar per la coeducació i educació en diversitat als centres educatius, amb una dedicació horària de 2 h setmanals.

Multitud de centres han avançat en este sentit i estan fent una bona tasca amb l’alumnat. Ara, amb la resolució, el Secretari Autonòmic d’Educació, Daniel McEvoy, fa una intervenció per a desdibuixar la tasca que s’està fent en coeducació i que des de la dreta i ultradreta han manifestat en nombroses ocasions que van a eradicar.

Una resolució que es publica en la vespra de les vacances de Nadal i que planteja com adaptació a una nova figura que tindrà les tasques de vetllar pel “Benestar” als centres. La figura que queda sense atribucions des de l’entrada en vigor de la Resolució del 15 de desembre s’anomena coordinadora d’igualtat i convivència.

Be sabem que allò que no es nomena o sobre el que no s’actua, acaba per no estar. I aquesta és l’alerta que des de FECCOOPV fem.

La coordinació en benestar no ha de substituir ni ha de tindre les mateixes funcions que la coordinació en igualtat. Per això demanem el manteniment de la figura de coordinació en igualtat, independent de la coordinació de benestar, que és una tasca molt més ampla i que desdibuixa la tasca en coeducació, igualtat, diversitat, feminisme, tan important per a la normalització de tots aquests valors.